diumenge, 23 de juny del 2013
dijous, 9 de maig del 2013
ELS QUARTS ANIREM AL PARATGE NATURAL PARPALLÓ- BORRELL EL DIA 15 DE MAIG
Els alumnes i mestres de 4t de Primària farem una eixida extra-escolar el proper dimecres dia 15 de maig. El paratge natural Parpalló-Borrell on anem es troba dintre del terme municipal de Gandia, concretament al punt quilomètric 9,7 de la carretera Gandia - Barx.
En aquest paratge natural es troba el Centre d'Interpretació Parpalló-Borrell que té com a finalitat divulgar i ajudar al visitant a interpretar aspectes ambientals d'aquest paratge. En concret, els orígens dels relleus, la influència de l'aigua com a modelant del paisatge, l'evolució que aquest ha presentat des de l'època del Paleolític fins l'actualitat, la flora i la fauna que l'habita, la protecció front als incendis forestals i la conservació de la biodiversitat.
En aquest paratge natural es troba el Centre d'Interpretació Parpalló-Borrell que té com a finalitat divulgar i ajudar al visitant a interpretar aspectes ambientals d'aquest paratge. En concret, els orígens dels relleus, la influència de l'aigua com a modelant del paisatge, l'evolució que aquest ha presentat des de l'època del Paleolític fins l'actualitat, la flora i la fauna que l'habita, la protecció front als incendis forestals i la conservació de la biodiversitat.
diumenge, 3 de març del 2013
dissabte, 23 de febrer del 2013
CARNESTOLTES 2013
PER CARNESTOLTES FEM NOSTRA L'ESCOLA...
Aquest curs el Carnestoltes tenia com a tema principal l'ESCOLA.
La que vivim cada dia, en la què compartim molts moments i on aprenem junts coses noves.
La Biblioteca de l'escola i les Matemàtiques han estat els fils conductors de les disfresses de 3r i 4t de Primària.
La Biblioteca de l'escola i les Matemàtiques han estat els fils conductors de les disfresses de 3r i 4t de Primària.
Ací teniu la desfilada que varem fer al pati de l'escola!
dissabte, 5 de gener del 2013
LA CASCA LI PLANTA CARA AL TORTELL DE REIS
MOSTRA DE LA CASCA TRADICIONAL
CASACA TRADICIONAL EN FORMA DE SERP
Els pastissers valencians estan decidits a recuperar la tradicional i autòctona casca de reis, que ha sigut progressivament arraconada pel tortell, introduït al País Valencià per Felip V. Este dolç és genuïnament valencià i fins fa algunes dècades era tradicional regalar-lo als xiquets. En l'actualitat el tortell francés domina aclaparador ament el mercat tant al nostre país com al conjunt de l'Estat, tot i que la tradició encara es conserva en algunes comarques valencianes com la Plana Baixa, l'Horta, la Ribera i la Safor.
Podeu llegir la notícia al:
http://www.levante-emv.com/secciones/noticia.jsp?pRef=2009010400_16_538457__Valencia-casca-planta-cara-roscon CLICA DAMUNT DE L'ENLLAÇ I VEURÀS L'ARTICLE SENCER.dimecres, 19 de desembre del 2012
dijous, 22 de novembre del 2012
diumenge, 18 de novembre del 2012
PARES I FILLS ADOLESCENTS! QUANTS DUBTES!
P
Pares i mares d'Ed. Infantil i Primària, si no teniu un adolescent a casa...
el tindreu prompte!!!
Els nostres fills es transformen un dia i perden la innocència de la infància tornant-se turbulents i amb un estat d'ànim variable.
És completament normal!
Això i moltes coses més ens contarà Mª Angeles Soto.
Per a que no ens pille desprevinguts!
Vine a la xerrada!
ares i mares d'Ed. Infantil i Primària, si no teniu un adolescent a casa...
el tindreu prompte!!!
Els nostres fills es transformen un dia i perden la innocència de la infància tornant-se turbulents i amb un estat d'ànim variable.
És completament normal!
Això i moltes coses més ens contarà Mª Angeles Soto.
Per a que no ens pille desprevinguts!
Vine a la xerrada!
dimecres, 31 d’octubre del 2012
HUI HALLOWEEN I DEMÀ TOTS SANTS.
El mot Halloween fa referència a la festivitat tradicional heretada de les celebracions d'origen celta que tan ràpidament s'han estès per tot el món i, en especial, pels països anglosaxons.
Fa molts segles, a Bretanya, Escòcia i Irlanda, el dia 31 d'octubre se celebrava la festivitat de Samhain, que coincidia amb el darrer dia de l'any segons els antics calendaris celtes i anglosaxons. Samhain era el déu dels morts. Algunes fonts indiquen que la paraula gaèlica "Samhain" literalment vol dir "final de l'estiu". El dia que celebraven Samhain era, per tant, el dia de cap d'any. En aquella època, s'encenien grans fogueres sobre les muntanyes per foragitar els esperits malignes. També es creia que les ànimes dels morts visitaven les seves antigues cases per intentar trobar un cos on habitar, i anaven acompanyades de bruixes i esperits. Per això no s'encenia cap llum a les cases, i la gent es vestia com a bruixes o dimonis per tal que cap ànima volgués habitar el seu cos.
Amb l'arribada del Cristianisme s'establí el primer dia de novembre com a Dia de Tots Sants. En aquell moment, el 31 d'octubre es convertí en All Hallows Eve (anglès antic per All Saints Eve, és a dir: "vigília del Dia de Tots Sants", ja que hallow és un mot que en anglès antic significa "sant" o "sagrat" i que prové, juntament amb la paraula moderna holy, del mot germànic khailag), d'on va sortir la paraula Halloween.
Moltes de les tradicions de Halloween es varen convertir en jocs infantils que els immigrants irlandesos portaren als Estats Units en el segle XIX. A partir d'aquí, la tradició, per la colonització cultural dels Estats Units d'Amèrica, es va començar a estendre per la resta del món, i fins i tot ha arribat a absorbir els costums que portava associats el Dia de Tots Sants, passant alguna de les seves tradicions a la vigília.
Fa molts segles, a Bretanya, Escòcia i Irlanda, el dia 31 d'octubre se celebrava la festivitat de Samhain, que coincidia amb el darrer dia de l'any segons els antics calendaris celtes i anglosaxons. Samhain era el déu dels morts. Algunes fonts indiquen que la paraula gaèlica "Samhain" literalment vol dir "final de l'estiu". El dia que celebraven Samhain era, per tant, el dia de cap d'any. En aquella època, s'encenien grans fogueres sobre les muntanyes per foragitar els esperits malignes. També es creia que les ànimes dels morts visitaven les seves antigues cases per intentar trobar un cos on habitar, i anaven acompanyades de bruixes i esperits. Per això no s'encenia cap llum a les cases, i la gent es vestia com a bruixes o dimonis per tal que cap ànima volgués habitar el seu cos.
Amb l'arribada del Cristianisme s'establí el primer dia de novembre com a Dia de Tots Sants. En aquell moment, el 31 d'octubre es convertí en All Hallows Eve (anglès antic per All Saints Eve, és a dir: "vigília del Dia de Tots Sants", ja que hallow és un mot que en anglès antic significa "sant" o "sagrat" i que prové, juntament amb la paraula moderna holy, del mot germànic khailag), d'on va sortir la paraula Halloween.
Moltes de les tradicions de Halloween es varen convertir en jocs infantils que els immigrants irlandesos portaren als Estats Units en el segle XIX. A partir d'aquí, la tradició, per la colonització cultural dels Estats Units d'Amèrica, es va començar a estendre per la resta del món, i fins i tot ha arribat a absorbir els costums que portava associats el Dia de Tots Sants, passant alguna de les seves tradicions a la vigília.
dilluns, 24 de setembre del 2012
EL MOVIMENT DE TRASLACIÓ DE LA TERRA
És interessant que els alumnes de quart miren aquest video que els ajudarà a compendre millor el moviment de traslació de la Terra.
LA ROTACIÓ DE LA TERRA.
Els quarts de Primària hem començat l'àrea de Coneixement del medi estudiant el nostre planeta dins el sistema Solar. Entre altres coses hem aprés els dos moviments que fa el nostre planeta: el de rotació i el de traslació, així com la conseqüència d'aquestos moviments els dies i les nits i les estacions de l'any. Per aquest motiu trobe interessant aquest video que penge ací per a que el mireu.
dilluns, 10 de setembre del 2012
dimarts, 22 de maig del 2012
dimecres, 2 de maig del 2012
Avaluació diagnòstica en 4t. curs
ELS ALUMNES DE 4rt DE PRIMÀRIA DEL NOSTRE
COL·LEGI COMPLETEN LA PROVA D'AVALUACIÓ DIAGNÒSTICA
COL·LEGI COMPLETEN LA PROVA D'AVALUACIÓ DIAGNÒSTICA
Un total de 1.314 centres de Primària van començar dilluns passat amb les proves d'avaluació oral que examinen la velocitat lectora dels alumnes.
La prova escrita va començar dimecres passat i els alumnes es van enfrontar a dos exàmens de 50 minuts cadascun, per a comprovar el seu nivell de coneixement en lingüística i matemàtica.
Els estudiants han hagut de respondre a 29 preguntes en cada modalitat, en les que es combinen activitats de verdader i fals, de completar respostes, d'ordenar, de classificar, d'escriure un text, i d'elecció múltiple.
Hui han baixat a l'aula d'informàtica per completar la prova i han contestat un qüestionari amb diverses preguntes al voltant dels seus estudis fora de l'escola, de la seua familia, gustos, lloc de naixement...
Molta sort a tots!
Hui han baixat a l'aula d'informàtica per completar la prova i han contestat un qüestionari amb diverses preguntes al voltant dels seus estudis fora de l'escola, de la seua familia, gustos, lloc de naixement...
Molta sort a tots!
diumenge, 1 d’abril del 2012
Patinant en 4t. de Primària
I ho fem així de bé.
Ho voleu vore?
Què us ha paregut?
+ + + + + +
Subscriure's a:
Missatges (Atom)
























